dilluns, 25 de novembre del 2013

Entrevista a Dolors Masferrer

Entrevistem a la senyora Dolors Masferrer, que va musicar i interpretar poemes de l'Esteve Albert. Ella ens ha dit tot el que reproduïm aquí:



Jo no tenia cap interès en cantar, ni cantar ha sigut mai la meva vocació.

            El que sí que m’agrada és el teatre i, mentre estava estudiant a Barcelona, vaig aprofitar per anar a l’Institut del Teatre. Ser actriu sí que em feia gràcia. Allà, un dia, algú va dir que hi havia un senyor que buscava gent per a organitzar sopars medievals  al castell de Castelldefels i m’hi vaig presentar. El primer que em va dir l'Esteve Albert és si sabia la cançó “A la vora de la mar n’hi ha una donzella, .....” La vaig més o menys taral·lejar, li devia semblar bé i em va donar cançons de trobadors per a cantar als sopars medievals: “Tant m’abelís”, “ Kalenda maia”, “Bella dona cara”, ....



            Després vaig col·laborar amb Esteve Albert  en altres actes que va organitzar, i sempre es tractava de cantar alguna cosa. Potser l’últim acte en el que vaig col·laborar  va ser un muntatge que es continua fent a Bellcaire d’Empordà el divendres sant a la nit i que s’anomena “Bandera de Catalunya” . Allà hi cantava també en Ramon Manent. Va ser ell que em va dir de cantar junts cançons tradicionals catalanes, i així va ser com més tard vaig conèixer la Francina, la professora de música del vostre institut.


            Això que em pegunteu de compondre les cançons, és una cosa que em fa més vergonya que res més, perquè com diuen, la ignorància és molt atrevida. Jo no sabia música. Sabia reconèixer les notes sobre un pentagrama i no gaire res més. Què feia? Doncs mirava de cantar-les, suposo que les gravava en un casset i després mirava de trobar les notes en un pianet que no deu fer ni dos pams. La veritat sigui dita, no és res del que em senti orgullosa.


            Quantes i quines vaig cantar i per què? Doncs no ho sé. Ara mateix només tinc a casa el llibret aquest de El ball de l’ós i les vaig fer perquè Esteve Albert va voler fer un espectacle amb criatures també a la plaça de Bellcaire i no sé si a algun altre lloc.

            No sé si tot això et serveix per a contestar una mica les preguntes.

            Una abraçada i sort amb aquesta optativa.



                        Dolors

Aquí podeu escoltar algunes de les cançons

La Dida
La Lluna La Bruna
Sol-Solet
Fum,Fum,Fum
Que li darem


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada